Založ si blog

Objavujte zlaté hory na Slovensku

Mojich sedem divov Demänovskej doliny

Plná verzia článku

1, Demänovská dolina

Úžasná perla našej takmer nedotknutej prírody. Kam sa len pohnete, objavujete nové a nové  nádherné scenérie na pomerne malom území. Ak si to tu chcete plne vychutnať, tak je to na niekoľko dlhých dovoleniek a to si musíte ešte užiť poriadne dlhý dôchodok. Ja som sa do tohto kraja zamiloval a hoc som prebehol Západné Tatry, časť Vysokých Tatier, Slovenský raj, Rozsutec atď., toto je pre mňa zatiaľ ten najvyšší  zážitkový „LEVEL“, ktorý naša príroda ponúka.



FIM 047

2, Stratený svet

Asi dvadsať minút od hotela som objavil doslova Stratený svet. Slovami ťažko opísať tú nádheru a ani fotoaparátom som túto nádheru nedokázal úplne zachytiť, lebo som nemal kam umiestniť statív. Ale to, čo som uzrel, mi doslova vyrazilo dych a ďalej som už len „chrčal“ od tej neskutočnej nádhery. Tomuto náhodnému objavu napomohlo mnou nezavinené vybočenie z chodníka po žltej trase smerom na Poľanu, kvôli spadnutému stromu. Najprv som prechádzal popod minimálne sto metrové kolmé bralá, kde si tu našli skalolezci svoj raj, čomu nasvedčovali všadeprítomné skoby. Za týmto úsekom sa už nachádzalo len nedostupné údolie so skalnými stenami, no proste nádhera, vyrážajúca dych.


FIM 099

Zahrýzam sa  sa do kmeňa stromu, aby som si uvoľnil ruky a spravil pár záberov, ale nejde to.


FIM 086

Celý masív je nedostupný a stromy tu vyrastajú z každej štrbinky v skalách

FIM 116

Tak tu sa musia lezci poriadne vyblázniť –  kolmé bralá sú tu v dĺžke min 200m a výške min 100m

FIM 070

Výhľad z tohto miesta je úchvatný

FIM 142


Pod bralami nájdete aj spomienky na tých,ktorým hory učarovali-a zostali tu navždy

3, Zlaté hory

Všadeprítomné skalné útvary predvádzajú neustále očarujúce divadlo. Niekedy si treba počkať na vhodný moment záberu, inokedy sa k tej kráse treba proste vyštverať, ale stojí to za tú trpezlivosť a námahu.




FIM 024Zlatá hora – chodníkom ku Jaskyni Slobody.

FIM 146

Objavil som ďalšie zlaté bralo chodníkom na Poľanu.

Od tejto chvíle som sa stal pravdepodobne bohatým človekom – o ďalší fascinujúci zážitok.

4, Všade prítomná voda

Prechádzate popod bralá, tečie vám za golier, prípadne sa valí  oproti vám turistickým chodníkom a kvapká takmer zovšadiaľ. Kam sa pohnete, tečie nejaká voda – je takmer všade, ale vôbec neprekáža. aj e stálym spoločníkom pri potulkách nádhernou prírodou Demänovskej doliny. Až tu si človek uvedomuje, akú nesmiernu cenu má les pre človeka, ktorý sa k nemu správa však ako k nepriateľovi. Zažili sme tu dve poriadne prietrže, kedy z oblohy padali neuveriteľné hektolitre vody, V správach som  vtedy z  údesom pozoroval, ako voda v Martine, Handlovej a iných mestách ničí majetok ,berie ľudské životy. Z hotelovej izby  hotela FIM, ktorý je postavený dva metre od  riečky Demänovky som s malou dušičkou  pozoroval, ako si táto neustále burácajúca rieka poradí s práve prebiehajúcim  prívalom vody, padajúcim z nebies. Demänovka sa však len trochu zamútila a stúpla  o pár centimetrov a spievala si naďalej svoju pieseň búrlivej, ale vlastne pokojnej rieky.

FIM 033


Demänovka ráno po večernej prietrži mračien


FIM 177


Turistickým chodníkom na Poľanu


5, Všade prítomné machy, stromy a huby

Náročný a nedostupný terén pravdepodobne  zabránil komerčnému vyrubovaniu lesa. Symbióza miestnych pralesov s machmi tak vytvorila úžasný ekosystém, ktorý dokáže rýchlo vstrebať milióny litrov vody a tie potom uvážene rozviesť do horských bystrín. V okolitých lesoch sa nachádza množstvo húb a keby som mal fotiť všetky  nájdené dubáky, ktoré som nezbieral, tak by mi nestačila na to pamäťová karta. Tak len pre pravdivosť tvrdenia, že rástli ponúkam aspoň jeden záber.

FIM 152

6, Od jaskyne ku jaskyni

Na malom úseku sa tu nachádza množstvo prístupných jaskýň. Určite sa však vyberte turistickým chodníkom popri rieke Demänovke od hotela FIM, kde sa nachádza Jaskyňa Slobody, ku Demänovskej ľadovej jaskyni. Nádherný a nenáročný dvoj kilometrový úsek, kde vás čaká mnoho pekných scenérií. Tak teraz vás mlčky prevediem týmto nádherným úsekom.

FIM 036

FIM 029

FIM 197

FIM 137

Naša úcta by mala patriť všetkým, ktorí položili svoje životy pri odhaľovaní nepoznaného.

7, Hotel FIM

Určite medzi mojich sedem divov patrí hotel FIM. Znovu sme sa tu radi vrátili asi po dvoch mesiacoch a opäť  čakali nás tu opäť TOP služby. Príjemný personál, dobrá kuchyňa, množstvo možností na športovanie a relaxáciu priamo v hoteli. Rodiny s deťmi si tu prídu na svoje po celý deň, tak ako aj dôchodcovia z dôvodu množstva relaxačných procedúr. Turisti po namáhavých túrach majú k dispozícii maséra, bazén a vírivú vaňu. Je dosť ťažké vymýšľať nové slová chvály a tak už teraz len jednoducho, „Odporúčame, odporúčame a ešte raz vrelo a úprimne odporúčame!!!“.

Relax Hotel*** FIM– Demänovská dolina – Jasná

Náš prvý týždeň v Demänovskej doline – úchvatnééé!

– Foto – autor článku – fotoaparát Canon SX 10 IS -fotografie sú neupravované

Masírovanie kôz a mozgov

12.03.2014

Pastier kôz Ziege aj so svojou manželkou si sadajú za monitor počítača. Neuveriteľné šťastie konečne postretlo v týchto neľahkých dobách aj ich chudobnú rodinu. Národný ústav celoživotného vzdelávania im ukázal cestu, ako sa vymaniť z okov dlhodobej chudoby. Je to prekrásna predstava, že inštitúcia „ÚPS-VAR“ (rozumej pod skratkou Úrad práce soc. vecí [...]

Achillova šľachta

24.02.2014

Nekontrolovaný pád, grimasy od bolesti a utrpenia…verte, nebolo to žiadne divadielko pre národ… a tento „prejav“ som „kandidátovi“ uveril od jeho začiatku, až do konca. Žiaľ je to aj to jediné a posledné, čo som mu schopný uveriť v jeho prezidentskej kampani … ale nie o tomto som chcel. Samotná totálna ruptúra achilovky, ako [...]

Učiteľ, kuchár, alebo sedliak z hôr, každý je z tých papierov posraný.

07.10.2013

Hm…ako tak uvažujem nad tým, ako sa nám ten web zahnojuje toľkými nepodstatnými sračka…(náhodný klik) a úúúúúps…zaujal ma jeden „fekálny“ úryvok z Fausta: Však dnes se lejstra šíří jako morspor asi aby mohl zvážit soudce nestranný. Učitel, kuchař, nebo sedlák z hor, každý je z těch papírů posraný. Vidím, že i mně [...]

APTOPIX Russia Ukraine War

List z Charkova: Ako sa žije v tme?

28.03.2024 18:00

Po masívnych raketových útokoch žije Charkov zväčša v tme, no ja sa aj tak usmievam. Možno už len nevládzeme plakať.

1. netradicny porod Krompachy

Zámena pacientiek v pražskej nemocnici viedla u jednej k potratu

28.03.2024 17:47

Zamestnanci nemocnice nedodržali interné predpisy a lekári preto operovali nesprávnu pacientku.

polícia, evakuácia, vyhrážky, UK, fakulta

Polícia v Bratislave zadržala medzinárodne hľadaného občana Bosny a Hercegoviny

28.03.2024 17:32

V prípade dokázania viny mu hrozí trest odňatia slobody až na 15 rokov.

FTX Bankman Fried

Zakladateľ kryptomenovej burzy FTX ide na 25 rokov do väzenia, klientov obral o 10 miliárd dolárov

28.03.2024 17:13, aktualizované: 17:41

Americká justícia označila prípad za jeden z najväčších podvodov v americkej histórii.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 30
Celková čítanosť: 167136x
Priemerná čítanosť článkov: 5571x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy