Založ si blog

Učiteľ, kuchár, alebo sedliak z hôr, každý je z tých papierov posraný.

meficto333c

 

Hm…ako tak uvažujem nad tým, ako sa nám ten web zahnojuje toľkými nepodstatnými sračka…(náhodný klik) a úúúúúps…zaujal ma jeden „fekálny“  úryvok  z Fausta:

Však dnes se lejstra šíří jako morspor
asi aby mohl zvážit soudce nestranný.
Učitel, kuchař, nebo sedlák z hor,
každý je z těch papírů posraný.
Vidím, že i mně samotnému nezbyde,
než zapadnout do systému.
J. W. Goethe – Faust (úryvok)

Gúúúúúúúglujem ďalej… J. W. Goethe – Mefisto; Faust – Mefisto – Faust – Mefisto; V nemčine je tu odkazov ako hnoja, ale v  slovenčine však toto dielo darmo hľadám …,žeby Slováčisko na toto dielko ešte nedozrel?  S Nemcom sa „dohovorím“ bez problémov…len musí hovoriť po slovensky(sucho sa smejem na svojej rečovej negramotnosti) a tak si toto dielko pokojne čítam v češtine.

 „Ty blbec/aha čechizmus/ ináč povedané hlupák…somár,“ že dielko…a pokojne?  J. W. Goethe a jeho Faust…to je teda sila…je to veľdielo ako hrom!!! Srdce mi búši a ľutujem, že do dnešného dňa som Goetheho obchádzal ako čert svätenú vodu…a povedal by som vlastnými slovami len,

Och Bože v potupnej nevedomosti som toľké roky žil,

čím dušu svoju som hlbokou  prázdnotou znesvätil.

Goethe na tejto  „zmluve s diablom“ pracoval 60 rokov. Toto neuveriteľne nadčasové dielo z rokov 1749-1832 je aj dnes hodné povšimnutia, lebo  zmluvami s diabolskými úmyslami sa to v dnešných časoch len tak hemží. Čítam si toto dielo stále dookola a nevychádzam z údivu, ako odhaľuje neduhy dnešnej doby.

Faust – hlavný hrdina. Doktor práv túžiaci po bohatstve a svetskej sláve, ktorý si uvedomí, že hoci veľa študoval, nedosiahol poznanie z akým by bol on sám spokojný. (podoba s osobami v súčastnosti je len náhoda a fikcia)

Mefistofeles – pozemský diabol, snaží sa získať Faustovu dušu sám o sebe hovorí: „Som duch čo stále popiera.“  (podoba s osobami v súčastnosti je len náhoda a fikcia)

Na záver J. W. Goethe – Faust (zaujímavý úryvok):

Titul majstra, ba doktora mám,

vodím křížem a sem a tam

své žáky za nos po deset let –

a dovedu jedno jen povědět:

je nemožné, bychom cokoli znali!

Tím hořem se mi srdce spálí.

Sic chytřejší jsem než ti hňupi doctores,

škrabáci, kněžouři et professores,

z pochyb a svědomí nemám já strázně,

z ďábla a pekla necítím bázně,

však zato se trmácím pořád v smutku,

nenamlouvám si, že znám co vskutku,

nenamlouvám si, že poučovat

dovedu lidi či polepšovat.

 

Každá doba si považuje svojho diabolského Mefictofela(viď obrátok z vlastnej dielne) …nech mi J. W. Goethe odpustí túto „úbohú“ parafrázu na hlavnú postavu…ale proste neodolal som tomuto diabolskému pokušeniu po prečítaní úryvku, kde  Faust stojí pred Božou tvárou a hovorí:

„Môj život bol plný vín a hriechov. Mám na svedomí celý rad omylov a katastrof a dobre viem, že môj život na spásu nepostačuje, ale vykúpenie prichádza… .

 

Z Oravy prajem všetkým príjemný deň.

 

MOJE VIDEÁ O ORAVE A LIPTOVE

Masírovanie kôz a mozgov

12.03.2014

Pastier kôz Ziege aj so svojou manželkou si sadajú za monitor počítača. Neuveriteľné šťastie konečne postretlo v týchto neľahkých dobách aj ich chudobnú rodinu. Národný ústav celoživotného vzdelávania im ukázal cestu, ako sa vymaniť z okov dlhodobej chudoby. Je to prekrásna predstava, že inštitúcia „ÚPS-VAR“ (rozumej pod skratkou Úrad práce soc. vecí [...]

Achillova šľachta

24.02.2014

Nekontrolovaný pád, grimasy od bolesti a utrpenia…verte, nebolo to žiadne divadielko pre národ… a tento „prejav“ som „kandidátovi“ uveril od jeho začiatku, až do konca. Žiaľ je to aj to jediné a posledné, čo som mu schopný uveriť v jeho prezidentskej kampani … ale nie o tomto som chcel. Samotná totálna ruptúra achilovky, ako [...]

Keď frustrovaný gadžo dilo závidí pozitívne diskriminovanému cigáňovi

04.10.2013

„Cigáň verzus gadžo na Slovensku“ je dlhodobým a cyklicky sa opakujúcim príbehom fascinujúcej konšpirácie „glorifikovaných expertov“ našich politických a mimovládnych strán i vedomostne obmedzených europoslancov v tejto problematike. Napriek skutočnosti, že je to téma nehodná politickej logiky, na druhej strane je to možno však téma vhodná pre Dana Browna. [...]

ukrajina

Hrozivý scenár CIA: Ukrajina môže vojnu s Ruskom prehrať už tento rok

19.04.2024 07:50

Bill Burns tiež na príklade ilustroval, ako veľmi ukrajinským silám chýba munícia.

France Macron

Pred letnou olympiádou minister atentátov spustil jarnú ofenzívu proti teroristom

19.04.2024 07:00

Obava z možnej masakry v Paríži. Keby hrozil teroristický útok, organizátori by presunuli slávnostný ceremoniál na jedno z dvoch náhradných miest.

Milei

Ďalšia posila pre NATO: Argentína chce byť globálnym partnerom

19.04.2024 06:50

Argentína má od roku 1998 strategické vzťahy s ozbrojenými silami USA, hoci nie je plnoprávnym členom NATO.

Russia Ukraine War

ONLINE: Trump: Prežitie Ukrajiny je dôležité aj pre USA. Hýb sa Európa, daj viac peňazí

19.04.2024 06:15, aktualizované: 07:25

Prežitie Ukrajiny v súčasnej vojne proti Rusku je dôležité tak pre Európu, ako aj pre Spojené štáty, uviedol americký exprezident Donald Trump.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 30
Celková čítanosť: 167805x
Priemerná čítanosť článkov: 5594x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy