Založ si blog

Keď zostane len smutný príbeh a mokrá sedačka vo vozidle

Stierače cyklicky odstraňujú jemné mrholenie z predného skla. Som rád, že sedím vo vyhriatom vozidle a nie som vystavený nepriazni počasia.  Jeseň v tomto roku ukazuje svoju odvrátenú tvár a vymyká sa svojej dobrej povesti z posledných rokov. Rozmýšľam o tom, ako som synovi sľúbil  ďalšiu vrcholovku v Západných Tatrách, ktoré sú už pod snehom a pravdepodobne to budeme musieť odložiť na budúci rok. Načo riskovať, veď má len pätnásť a dosť času na to, aby  prebehol aj niekoľkokrát prekrásne vrcholky našich  hôr.

Práve prechádzal som úsekom, kde na Orave dávno skapal pes a z  myšlienok na rodinu ma vytrhla pokrčená postava pred rozbitou autobusovou zastávkou, kde bola tma ako v horore. Nezaregistroval som, či to je muž, alebo žena…najprv som zaváhal, ale nakoniec som zošliapol brzdový pedál a zacúval so späť. Žena v stredných rokoch prekvapene, ale s nefalšovanou radosťou prijala moju ponuku zviesť do mesta. Prehodili sme pár slov o mrchavom počasí o robote a tak… .

„Som Vám nesmierne vďačná za odvoz, lebo ušetrím pár eur, za ktoré môžem kúpiť deťom nejaké jogurty“. Povzdychla tichučko.

„Otrocky pracujem za minimálnu mzdu a dochádzanie do práce mi zožerie takmer polovicu z tej almužny, ktorú dostávam …manžel nepracuje…je to hrozne ťažké.“  Pokračovala po chvíli ticha. Prehodili sme ešte pár slov a po príchode do mesta som ju vysadil na stanici, kde ju čakala ďalšia cesta domov.

Smutný príbeh a mokrá sedačka vo vozidle, to určite nebýva situácia, po ktorých človek túži. Ale zostal vo mne predsa len príjemný pocit z úprimnej vďačnosti od človeka, ktorý si v váži aj takú „jednoduchosť“, ako je ľudskosť.

Taktiež bojujem s každodennými problémami prežitia a uživenia rodiny, ako státisíce podobných Slovákov. Je nesmierne ťažké a zložité žiť v krajine…kde  nevýrazná a breptajúca hlava štátu, neslušne zlodejskí a arogantní politici nie sú osobnosťami, ktoré by vlievali do budúcnosti nejakej nádeje v mizérii, ktorej sa nachádzame.

Ľudskosť by si však človek mal zachovať v každej situácii…aj keď je akokoľvek ťažko. 

 

PS: Ospravedlnenie tým, ktorí čakali pikantnejší príbeh…na to sú však iné stránky.

 

Z Oravy prajem všetkým príjemný víkend.

 

MOJE VIDEÁ O ORAVE A LIPTOVE

Masírovanie kôz a mozgov

12.03.2014

Pastier kôz Ziege aj so svojou manželkou si sadajú za monitor počítača. Neuveriteľné šťastie konečne postretlo v týchto neľahkých dobách aj ich chudobnú rodinu. Národný ústav celoživotného vzdelávania im ukázal cestu, ako sa vymaniť z okov dlhodobej chudoby. Je to prekrásna predstava, že inštitúcia „ÚPS-VAR“ (rozumej pod skratkou Úrad práce soc. vecí [...]

Achillova šľachta

24.02.2014

Nekontrolovaný pád, grimasy od bolesti a utrpenia…verte, nebolo to žiadne divadielko pre národ… a tento „prejav“ som „kandidátovi“ uveril od jeho začiatku, až do konca. Žiaľ je to aj to jediné a posledné, čo som mu schopný uveriť v jeho prezidentskej kampani … ale nie o tomto som chcel. Samotná totálna ruptúra achilovky, ako [...]

Učiteľ, kuchár, alebo sedliak z hôr, každý je z tých papierov posraný.

07.10.2013

Hm…ako tak uvažujem nad tým, ako sa nám ten web zahnojuje toľkými nepodstatnými sračka…(náhodný klik) a úúúúúps…zaujal ma jeden „fekálny“ úryvok z Fausta: Však dnes se lejstra šíří jako morspor asi aby mohl zvážit soudce nestranný. Učitel, kuchař, nebo sedlák z hor, každý je z těch papírů posraný. Vidím, že i mně [...]

Rakva / Rakvy / Cintorín / Pohreb /

Nadúmrtnosť po troch rokoch klesla takmer na nulu, podpísali sa pod to dva hlavné faktory

28.03.2024 09:50

Počet zomretých vlani klesol v porovnaní s rokom 2022 vo všetkých krajoch Slovenska.

Štefan Harabin

To je nejaká partizánčina. Harabin poprel podporu Pellegrinimu

28.03.2024 09:00, aktualizované: 10:05

V médiách sa ráno objavila správa, že Harabin pôjde voliť v druhom kole šéfa Hlasu.

Vladimir Putin

Rusko nezaútočí na Pobaltie, Poľsko či Česko, je to úplný nezmysel, ide len o strašenie ľudí, tvrdí Putin

28.03.2024 08:00, aktualizované: 08:28

"Voči týmto štátom nemáme žiadne agresívne úmysly," povedal ruský prezident.

Joe Lieberman

Zomrel Joe Lieberman, bývalý demokratický senátor a kandidát na viceprezidenta

28.03.2024 07:42

Vo veku 82 rokov zomrel dlhoročný americký senátor a vplyvná, hoci kontroverzná osoba v rámci Demokratickej strany.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 30
Celková čítanosť: 167129x
Priemerná čítanosť článkov: 5571x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy